we zijn er - Reisverslag uit Rabat, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu we zijn er - Reisverslag uit Rabat, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

we zijn er

Door: Dineke

18 September 2015 | Marokko, Rabat

We zijn er! Wat een ervaring! Alles verliep gemoedelijk en vlot, ze vroegen alleen of we pistolen bij ons hadden. De ticketprijs was redelijk, maar we hadden de snelboot, dus die zal wel iets duurder zijn dan de langzame. Na een uurtje varen waren we al in Tanger. De mannen wilden eerst dirhams pinnen maar de bank was leeg en Brinks was net aan het bijvullen. Verderop opnieuw geprobeerd en yes we kunnen weer uitgeven. De eerste 85 km doorMarokko gereden tot een camperplek in Alhira. Wat een andere wereld, andere huizen, wegen, regels, geuren, hhygiëne. Op deze unieke plek met bewaking, katten, kamelen en straat verkopers bleek dat Ton en Zwaantje problemen hadden met de versnellingsbak. Mustafa de bewaker wist wel een prima garage in de buurt en daar gingen alle mannen, ons achterlatend tussen afval en vreemde snuiters. Maar wij hebben ons prima vermaakt want de straat waaraan wij zaten werd langzaamaan omgebouwd tot restaurant en markt. Pas om half negen waren ze terug en alles deed het weer. Wij hadden net een grote pan macaroni klaar en nadat we deze leeg hadden gegeten zijn we het ommuurde stadje ingegaan. Prachtig: een bontesliert marktkramen en Arabisch geklede mensen. Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam. De tijd een uur terug gezet en na een pilsje en een glaasje wijn heerlijk geslapen.

Vandaag (17-9) ca 85 km gereden naar een camping in Moulay Bousselham. De mensen zwaaien van heinde en ver omdat we een Marokkaans vlaggetje voor het raam hebben hangen. Onderweg bij een paar kraampjes gestopt, ze verkopen er oa meloenen. Bij de eerste stop kochten we 2 per stel, behalve Bert en Anneke want we vonden ze wat aan de dure kant en wilden verderop nog wat kopen. Daar waren ze even duur, alleen het gewicht per kilo was de helft!! Vanmiddag hebben we een bootje gehuurd en in de lagune krabben, vogels en flamingo's gespot. Bert staat nu bij ons op het dak want hij heeft wel ontvangst en wij niet en dat zinnigt zowel Bert als Kees niet.
Dit waren onze eerste twee dagen in Marokko en het bevalt prima. Groeten aan iedereen en we hopen dat het daar met allen goed gaat!

• 19 September 2015 - 09:59

Janna:

Goeiemorgn.
    Jullie wordt wel alleraordigst ontvangn hé.Mooi joh. En pruuft de meloenen daor net as hier by oens.Of bint ze zuuter. Vandaoge gaot wy mit de buurte naar Westerbork.Jammer dai noet mit kunt.
    Maor wy zult an jullie deinken.
    Een hiele mooie dag maor wjeer. Geniet der van.
    Groetn Appie en Janna

Ik vin et mooi dai regelmaotig wat opschrieft.Hek et gevuul dai niet zo ver weg bint.