zaterdag 19 september - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu zaterdag 19 september - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

zaterdag 19 september

Door: Dineke

19 September 2015 | Marokko, Casablanca

Voor vandaag hebben we een bezoek aan Casablanca op het programma gezet. Het eerste eindje per taxi en de campingbaas had dat geregeld. Op de afgesproken tijd stopte er een dertig jaar oude Mercedes. Het bleek de bedoeling dat wij daar met z'n zessen bij in kropen. Hilarisch!! Het paste eigenlijk niet maar er kunnen toch meer makke schapen in een hok dan je denkt. In Marokko normaal zei de chauffeur. Na veel gekreun en gezucht stopten we bij de trein, hiermee vervolgden we ons avontuur naar de grote stad. Het oversteken van het station naar de oude stad was ook levensgevaarlijk maar ook dat hebben we overleefd. Wat rondgeslenterd tussen de winkeltjes en etenswaar en na het nuttigen van een pizza weer met z'n allen in 1 taxi, op naar de Hassan 2 moskee. Deze zou om 1400 uur open gaan voor publiek en we waren mooi op tijd dus we dachten zo naar binnen te kunnen. Komt er een mannetje al blazend op een fluitje aanrennen roepend: madames non ofzoiets, next door. Oké, wij passen ons aan en gaan door de volgende ingang naar binnen. We zijn bijna in het heilige der heiligen, komt daar een vrouwtje in het zwart al tierend op ons af en drukt ons zo de trap weer af. Zwaantje kon met haar lange benen de bocht niet zo gauw krijgen en kwakt bijna naar beneden. Zij tiert nog harder dan het moskee-vrouwtje. Daarna was voor ons de lol eraf. De mannen hebben wel tickets gekocht (stond ons ook al tegen) en hebben een rondleiding gehad, wij zijn koppig buiten gebleven. Na deze ervaring met de religie zijn we terug gewandeld naar het station. Onderweg nog muntthee gedronken in een gezellige theetuin en daarna weer naar de camping zoals we ook gekomen zijn.
Hoe gaat het trouwens daar bij jullie? Hoe was bv de high tea? en Westerbork? Het weer en staat de tv-toren er nog?
Marjan, geniet van je rustige weekend en allemaal de groeten van ons.

• 20 September 2015 - 09:51

Janna:

Een hiel goeie morgn.
    Nou nou ,dat was dus gien aordig wiefie.Maor zo beleef ie nog ies wat.Hebt jullie al iets echt
    marokkaans eetn????Of alleen nog maor bonen en jeppels.Het uutie naor Westerbork was hiel
    mooi.Wey hadn een gids die geweldig kun verteln.En die had een verhaal dat gien iene van oens wus.
    Hiel indrukwekkend.Echt de meute wjeerd.Jammer dai der niet bey waarn.
    Maor appie hef niet alles zien. Dus wey gaot nog een kjeer.
    Geniet van dizze zundag.
    Groetn uut Smilde.