offerfeest - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu offerfeest - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

offerfeest

Door: Dineke

24 September 2015 | Marokko, Essaouira

Gelukkig: de schapen zijn geslacht. Dat is beter dan het hartverscheurende geblaat van de afgelopen dagen. Heel Marokko ligt stil. We lassen een rustdag in en de dames wassen het beddengoed. Het is al bijna droog voordat je het ophangt. Kees heeft net even in het megadrukke dorpje gekeken maar het is er doodstil.
Vervolg.
Bert is vandaag op zijn MOTOR er op uit getrokken. Hij heeft een aardig beeld gekregen van deze islamitische feestdag: het is goed dat we ons geplande uitstapje naar de stad Essaouira hebben uitgesteld tot morgen, want de haven was verlaten, de vissersvloot niet uitgevaren en alle winkels gesloten.
In een klein dorpje onderweg zag hij wat er op een dag als deze zoal gebeurt. Groepjes mannen waren met zagen en messen bezig om de schapenkoppen in stukken te hakken en de horens eraf te zagen. Overal op straat brandden vuurtjes met verkoolde resten. Jeugd liep rond met de vachten, zoals ze bij ons doen na kerst met de kerstbomen. Vlees heeft hij niet gezien, dit werd ws ergens bereid of ingemaakt. Hij heeft er wel een filmpje van gemaakt maar jammer genoeg geen foto's.

• 24 September 2015 - 16:46

Janna:

Hey hoi.Daor bint wey wjeer.
    Een rustig daggie is ook wel ies lekker.En dat de wasse zo dreuge is,now wat wil ie nog mjeer.Hier
    dreugt et niet!!Et is wat nattig.Ben beneid wat zo'n kolebrandertie is Dineke,Maor ai der maor lekker
    mit de tajine op kunt prutteln kompt et vast goed.Neem ie ook wat kruderij mit??
    Eerst maor wjeer de groetn van oens.Hebt jullie dezelfde tied as oens??of zit der nog wat verschil in.
    Appie en Janna