4 oktober - Reisverslag uit Sidi Ifni, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu 4 oktober - Reisverslag uit Sidi Ifni, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

4 oktober

Door: Dineke

04 Oktober 2015 | Marokko, Sidi Ifni

Als je de camping nog maar nauwelijks op bent gereden komen er al lieden kijken of je schade hebt of vragen of je een excursie wilt maken. Ton spreekt het beste frans, dus die vertaalt het verhaal maar zo gauw het onderhandelen begint springen Bert, Anneke en Kees in de benen. Gisteren hebben we op deze manier een schitterende en niet te dure trip door de omgeving gemaakt. Het heet hier de anti atlas en het is een beetje bergachtig met lange stukken door palmboombossen. De weg was totaal ongeschikt voor onze campers geweest: smal, zanderig en door opgedroogde rivieren vol scherpe stenen. Op een van de bergen waren nog rotstekeningen te zien. Op de terugweg een berbermaaltijd gehad: omelet uit een blikken tajine. Wel lekker maar jammer genoeg had ik een berberhaar erin! Terug op de camping stond daar een compleet Frans vreemdelingenlegioen om ons heen. Het was weer een prachtige dag.

• 05 Oktober 2015 - 07:42

Janna:

Een hiel goeiemorgn.
    Tja berberhaor is ook niet echt lekker.(jakkie)Mooi dai zo wat trippies kunt doen. Dan zie je toch dingen waor ai aans niet koomt. Gistern hebt wey (3 vrouwn en ik) de Pink walk in Westerbörk loopn.(tegen borstkanker)
    Wat een mooie route.Wey hebt de 16 km loopn. Je kon 6,10,of 16 km doen.
    Der deden saamn zo "n 1000 vrouwen en enkele mannen mit. Ook wel hiele emotionele momenten vjeur sommigen. Maor et was allemaol goed eregeld.
    Vandaege maor wjeer an et wark.En et wjeer is nog steeds mooi.Zunnegie der bey.
    Groetn en een hiele mooie dag.
    Janna