9 oktober - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu 9 oktober - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

9 oktober

Door: Dineke

09 Oktober 2015 | Marokko, Marrakesh

Vanmorgen het 45 jarig huwelijk van Ton en Zwaantje gevierd. Namens de rest van de groep nogmaals: van harte gefeliciteerd en nog heelveel goede jaren samen!!
Deze camping heeft een luxe taxibusjes inclusief chauffeur/gids te huur. Deze hebben wij om 1300 uur besproken en dat was zeer de moeite waard. Marakech is natuurlijk veel groter dan alleen de oude binnenstad en hij reed met ons langs kastelen van huizen, grote golfbanen en moderne winkelstraten. Onderweg waren er verschillende stoppunten om de zaak wat uitgebreider te bekijken. De eerste was een gigantisch grote tuin. We moesten 75 Durham = ca 7,50 intree betalen, maar de prijs voor de Marokkanen was 40 Durham. Dit vonden wij onterecht en Kees zou de puntjes wel even op de i zetten. Natuurlijk werd er niemand anders heet of koud van, maar de tuin hebben we niet gezien maar terug gegaan naar de verbaasde taxichauffeur. De man kon er ook niets aan doen en heeft ons naar een paleis, graftombes en bij de beroemde moskee opnieuw uitgezet. Tot slot werden we een commerciële berberapotheek binnengeloodst waar we voorlichting kregen over heel veel soorten kruiden tegen alle voorkomende kwalen, maar mevrouw was zelf erg hees en daar had ze niks voor. Ons vertrouwen in de kruiden werd daar niet beter op en we zijn zonder iets vertrokken. De werkelijke reden was dat we allang zo'n voorlichting hadden gehad maar dan in zo'n mooi oud stalletje en daar hadden we al van alles aangeschaft. ( geen medicijnen hoor). Om 1300 uur zijn Ton en Zwaantje terug gegaan naar de camping en wij zijn gebleven tot 20.30 (toch jonger he?). De terugrit in het donker was nog weer een avontuur op zich: fietsers zonder licht en ezeltjes met karretjes, uiteraard ook zonder licht. Er lopen hier heel veel ezels rond!!