13 en 14 oktober - Reisverslag uit Skoura, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu 13 en 14 oktober - Reisverslag uit Skoura, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

13 en 14 oktober

Door: Dineke

14 Oktober 2015 | Marokko, Skoura

Dinsdag 13 oktober, een rustdag in Zagora. Bert is er op zijn motor op uit en de dames hebben Wasdag. Het is behoorlijk warm dus een droger missen we niet. Kees knapt weer op van een dagje griep of van het nuttigen van een verkeerde bacterie. We hebben even een kijkje genomen in het stadje maar daar was niet veel te beleven. Er zijn hier ontzettend veel vliegen en we denken dat de dames daarom hier allemaal in een burka lopen, zo'n lange jurk met een horretje voor de ogen: geen vlieg die je kwaad doet! De mensen hebben zowiezo vreemde gewoonten hier, 's nachts gaat bv het water en de stroom eraf in de toiletgebouwen ..........en Ton waarschuwde de campingbaas dat de afvalton overstroomde en dat de katten er een rotzooi van zouden maken. Komt hij even later met stenen om de katten weg te jagen...... De berg rommel was vanmorgen nog hoger dan gisteren en de katten zaten er heerlijk van te smullen.

Woensdag 14 oktober, we gaan van de ene palmboomstreek (Zagora) naar de volgende (Skoura). Onderweg nog een lokale markt bezocht want we raken al wee aardig door onze voorraden heen. Bijzonder hoe ze alles berekenen: je krijgt een afwasblik, daar doe je alles in wat je nodig hebt en dat komt allemaal samen op een weegschaal. Na wat gegoochel met gewichten komt er een bedrag uit. Dat zal vast en zeker hoger zijn dan wat de plaatselijke bevolking moet betalen maar het gaat om een paar euro voor een volle zak aardappels, groente en fruit dus je hoort ons niet klagen.
Weer veilig aangekomen op deze volgende camping.

• 15 Oktober 2015 - 06:59

Janna:

Een hiel goeiemorgn
    En et blef mooi daor hé.Ai et weetn hadn dan hai de burka van oens wel mit nemen kunt!!!
    Want vliegn blieft vies.Maor et bint belevenisn die jullie nooit wjeer vergeet.Geweldig mooi.
    En nog steeds mooi wjeer daor.En al doe lokale markies,dat blef ook biezonder .Slachten ze de biesten daor ook gewoon buutn,of dat niet.Wey bint afgeloopn maondag naor de dwingelermarkt west.
    Nou weinig volk daor.Maor wel eempies gezellig.Verder gaot alles zien gangegie hier.Et is wel schier wjeer.Beetie wisselend steeds.
    Groetn maor wjeer van oens.
    Appie en janna