vrijdag 18 September - Reisverslag uit Rabat, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu vrijdag 18 September - Reisverslag uit Rabat, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

vrijdag 18 September

Door: Dineke

19 September 2015 | Marokko, Rabat

Vandaag ca 150 km gereden. Het was een zeer afwisselende route: luxe huizen en arme krottenwijken, maar wel allemaal een schotel op het blikken dak. Heel opvallend zijn de vele nieuwbouw, complete steden worden uit de grond gestampd. Verder is het interessant om te zien hoe hier de tuinbouw wordt bedreven. Open teelten en kassen wisselen elkaar af. De grond is erg vruchtbaar en alles ziet er mooi groen uit. Machines kennen ze niet, alles is handwerk tot aan het spuiten en beregenen toe. Ook het vervoer van de gewassen gaat hier eenvoudig, gewoon met een ezel of soms met een paard en voor de langere afstanden per brommer met laadbak.
Het was niet de bedoeling om dwars door Rabat te rijden maar Kees en de TomTom hadden een communicatiestoornis en voor we het wisten reden we dwars door het chaotische en drukke verkeer van deze grote stad. Dat was even goed opletten en niet teveel zeggen maar alles ging goed. Daarna weer een rustiger weg langs de kust genomen. Onderweg de exotische tuinen bij Kenitra bezocht en tegen de avond zijn we aangekomen in Mohammedia. Gezellig in een eetgelegenheid vlakbij de camping heerlijk Marokkaans uit de tajine gegeten.
Bijna net zo lekker als laatst bij jullie Appie en Janna.

• 19 September 2015 - 21:14

Marjan:

Hallo familie.
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Ik denk dat je inderdaad niet teveel tegen kees kon zeggen in de drukke stad. Tenminste ik kan dat niet bij mijn Daling....
    Hier alles goed. Eduard is nu naar Polen. De jongens zijn weg dus ik ben helemaal alleen thuis.
    Henkjan gaat morgen mee met KeesJan naar de voetbal. Hopelijk blijft het nu rustig in Groningen. De Fransen hebben zich donderdag wel laten zien en horen hoor. Stelletje aso's
    Zonnetje scheen lekker vanmiddag.
    Groetjes en heel veel plezier