woensdag 30 september - Reisverslag uit Sidi Ifni, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu woensdag 30 september - Reisverslag uit Sidi Ifni, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

woensdag 30 september

Door: Dineke

30 September 2015 | Marokko, Sidi Ifni

Goeiendag allemaal, hier zijn we weer. De wifi laat nog wel eens te wensen over maar we mogen niet klagen. Wat hebben we de afgelopen dagen beleefd: maandag hebben we wat door Agadir gereden en een eindje langs de boulevard gelopen. De stad is niet echt indrukwekkend. Daarna zijn we naar een camping gegaan in een vogel natuurreservaat. Erg rustig, maar een opvallend mooie camping midden in een totaal verlaten landschap. Anneke en ik hebben onze tajines uitgeprobeerd. We hadden mooie brandertjes, houtskool, de benodigde ingrediënten en kruiden. Heel leuk om te doen maar we moeten nog wel wat oefenen want het brandde wel wat aan. Maar ondanks dat smaakte het goed.
Gisteren zijn we verder gegaan. Al een paar dagen dubben we of we het laatste moeilijk te berijden stukje wel moeten doen. Het is een stenen paadje door de woestijn met een kazerne van een vreemdelingenlegioen om te bezichtigen. 4 van ons vinden het niet de moeite waard en het is een aanslag op de campers, dus we gaan wel......!(?) Van Agadir tot Sidi Ifni is het een prachtige tocht. De ca 150 km bestaat uit heuvels, woestijn, oases en kleine dorpjes. Ook hier weer de cafeetjes met de eeuwig theedrinkende mannen of gewoon mannen die zitten: ze moeten allemaal wel een dik plak eelt op de kont hebben.
Als we de doorgaande weg verlaten komen we op een kleiner weggetje. Tot nu toe gaat het prima. Deze weg is 30 km lang en dan opeens het bordje met fort bou jerif. Het is een smal paadje door de woestijn met hele puntige stenen. Wij rijden voorop en wagen de gok. Na ongeveer vier km horten en stoten komen we bij een driesprong met een pijl in het midden. Wat nu? Gelukkig komt er net een jeep aan en die wijst ons de goede weg. Na ons vragen of deze weg geschikt is voor campers maakt hij een gebaar van "geen idee!" Even later klinkt Zwaantje's stem benepen door de portofoon " moeten we dit wel doen jongens?" Jawel hoor, zegt Bert, dit is een rivierbedding en straks wordt het vast beter. En nog even later: " wij zitten aan de grond". We geven op en gaan terug. Draaien is nog even een kwestie van stuurmanskunst. We druipen af en gaan terug naar het stadje. Een mooiplekje aan de aAtlantische oceaan. Vandaag plannen we een rustdag in. Bert is nu op de motor naar de kazerne van het vreemdelingenlegioen.

• 02 Oktober 2015 - 09:05

Janna:

Een hiel goeiemorgn.
    Dat wat eempies jammer dai wjeer umme musn.Maor wel een ervaring rieker. Lekker hé uut de Tajine eetn. En zooooooooo gezellig. now wy hebt gistern zo lekker en gezellig eetn met Agnes, En ze geneut der zo van.Wey hadn een bos zunnebloemn van Marjan en Martijn kreegn vjeur hjeur,Was ze ook zo bliede mit. Wel saampies mit Dineke van alles beleefd!!!!! Maor dat vertelle wey wel ai der wjeer bint.
    Et is hier s'morgens wel fris,maor overdag is et prachtig mooi wjeer.
    Now wey kiekt alwjeer uut naor jullie volgende avontuur. Mooi man.
    Groetn Appie en janna