zondag 27 september - Reisverslag uit Agadir, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu zondag 27 september - Reisverslag uit Agadir, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

zondag 27 september

Door: Dineke

27 September 2015 | Marokko, Agadir

Hoe ze hier aan verse vis komen is ons een raadsel, want de vloot ligt nog steeds aan wal. Onze weg vervolgd richting Taghazout. Ze hebben hier in Marokko ook rotondes!! Om deze zonder kleerscheuren te berijden is een avontuur op zich: soms heb je op de rotonde voorrang, soms staan er verkeerslichten bij de aanvoerwegen en als die op groen springen hebben zij voorrang maar dat zie je niet als je al op de rotonde bent. Er zijn er ook waar rechts voorrang heeft en er zijn ook die hun eigen regels hebben.
Ook is het opvallend dat wanneer je midden in the middle of knowhere stopt er binnen enkele minuten al kinderen aan komen schuifelen. Al naar gelang de leeftijd vragen ze om snoep, chocola of sigaretten
Onderweg zagen we ook de geiten in de bomen die de vruchten eten om daar de arganolie van te maken. Een heel apart en komisch gezicht.
Natuurlijk hebben we een stalletje langs de weg bezocht om wat van dat spul te kopen.
De natuur veranderd langzaam aan in woestijn. Er zijn hier ook bananenplantages met de bijbehorende verkoopkraampjes. Heerlijk.
Verder gereden naar een mooie camping aan zee, waar we maar eens lekker gaan eten.