Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van dedalings - WaarBenJij.nu

Marrakech

Door: Dineke

07 Oktober 2015 | Marokko, Marrakesh

Marrakesh....we hadden er veel over gelezen maar je moet er geweest zijn om het te bevatten. Het is een mix van Beverwijk, tt-nacht en de boot door de grotten van de Efteling maar dan met een bonte verzameling van allerlei soorten mensen en heel veel paarden met koetsjes. Er zijn allemaal steegjes (souks) met riemen, aardewerk, schoenen, tassen, jassen, kruiden en noem maar op. De mooiste was die met de bedrijfjes waar van alles gemaakt wordt: siersmeedwerk, leerbewerkers, schilders, houtbewerking enz. enz. En 's avonds wordt het grote plein omgetoverd tot een groot circus met slangen, apen, muziek, acrobaten, spelletjes en een ruime keus aan eetstalletjes en sinaasappel persers. Bij een hennastalletje wilde ik een klein bloemetje op de hand, maar mevrouw was erg enthousiast en schilderde erg lustig op los. Dus wilde ze betaald hebben voor een grote tekening en ik wilde betalen voor een kleine. Mevrouw erg boos. Als je foto's nam van wat dan ook moest je betalen, wij vonden dat onzin ook die mensen boos. Iemand zette een aap bij Kees op de schouder, wij maakten een foto en liepen gewoon verder, weer eentje erg boos. Tegen negen uur hadden we de taxi gevraagd om ons weer op te halen en keurig op tijd stond die bij de moskee. Het was een geweldige dag en gelukkig niet te heet Gea: ongeveer 30 graden.

• 07 Oktober 2015 - 11:13

Jaap En Dineke:

Ja apart is Marrakech. Echt een heel andere wereld (Smilde). Hier was het gisteren herfst, nu weer voorjaarsweer. Geniet nog maar van het mooie land.
    Groeten uit Smilde